Programy afiliacyjne, często zwane też programami partnerskimi, znane są właścicielom stron internetowych, blogów czy innego rodzaju mediów online od dawna. Dopiero ostatnie lata pokazują, że ten rodzaj zarabiania zyskuje na popularności.
Model współpracy wygląda tak, że reklamodawcy płacą właścicielom wspomnianych stron internetowych etc. wynagrodzenie, jeśli dzięki ich działalności ktoś zdecyduje się na zakup jakiegoś produktu lub usługi. Oczywiście modeli współpracy jest więcej, jednak to właśnie ten model jest najbliższy tematowi dzisiejszego artykułu.
Tak jak wspomniałem wcześniej, aby brać udział w programie partnerskim trzeba być blogerem lub właścicielem strony internetowej, która generuje duży ruch, co przekłada się na odpowiednio wysoką skuteczność reklamy.
Simapka jest narzędziem (aplikacją) dedykowaną do stacjonarnych punktów sprzedaży. Widzieliśmy, że programy partnerskie online zyskują na popularności oraz są okazją dla właścicieli na zwiększenie dochodowości korzystając z obecności klientów odwiedzających ich witryny.
Szukaliśmy sposobów, aby dać podobne narzędzie naszym Partnerom, którzy posiadają stacjonarne punkty sprzedaży. Byliśmy przekonani, że setki klientów odwiedzających codziennie punkty handlowe, dają możliwość zaoferowania im czegoś więcej co pozytywnie wpłynie na dodatkowe zarobki dla punktów sprzedaży.
Tak powstał pomysł Poleceń, które od tego roku są dostępne w Simapce.
Czym są Polecenia?
Polecenia są nową usługą, którą wprowadziliśmy do Simapki na początku roku 2018.
Początkowe założenie było takie, że udostępnimy naszym Partnerom ofertę telekomunikacyjną, którą sprzedawca będzie mógł przedstawić swojemu klientowi i jeśli ten wyrazi zainteresowanie to po podaniu niezbędnych danych do umowy przekażemy zgłoszenie do Operatora w celu finalizacji umowy.
Tutaj napotkaliśmy na dwie poważne przeszkody: po pierwsze każdy sprzedawca musiał się nauczyć oferty Operatora, a po drugie musiał zebrać od klienta wszystkie dane do umowy co wiązało się z dłuższym procesem.
Ten model miał jednak swoją zaletę, ponieważ wcześniej zebrane dane były przekazywane wprost do systemu Operatora, dzięki czemu cała obsługa umowy była dużo szybsza. Dodatkowo każdy punkt sprzedaży uzyskiwał wynagrodzenie adekwatne do oferty jaką zaoferował klientowi.
Widząc, że ten model działania nie przypadł do gustu naszych Partnerów postanowiliśmy wprowadzić modyfikację i uprościć całkowicie całą usługę. W kwietniu tego roku wprowadziliśmy do oferty „Nowe Polecenia”, które charakteryzują się całkowitą prostotą:
- Sprzedawca nie musi znać oferty Operatora
- Pobierane jest tylko minimum danych od klienta tj. imię i nazwisko oraz numer telefonu
Tak przygotowana usługa pozwala na szybką obsługę klienta w punkcie, a dopełnieniem formalności zajmuje się dedykowany konsultant.
W ramach usługi Poleceń można zachęcić klientów do skorzystania z oferty Operatora Play oraz Red Bull Mobile.
Jak wygląda Polecanie?
Polecenia w Simapce jak już wcześniej pisałem są bardzo szybkie i bardzo proste, ale po kolei.
Przychodzi klient do naszego punktu sprzedaży, którego w trakcie obsługi zapytaliśmy czy nie zechciałby skorzystać z ciekawej oferty na abonament. Jeśli klient wyraził chęć to wybieramy w Simapce „Wprowadź polecenie”.
Do wyboru mamy dwie możliwości oferta Operatora Play lub Red Bull Mobile. Naszym oczom ukazuje się krótka „ściągawka” z informacją dla jakiego typu klienta rekomendowana jest dana oferta np. oferta Play dedykowana jest dla osób, które szukają dodatkowych usług takich jak: darmowa muzyka czy telewizja.
Po wyborze Operatora widzimy kolejną „ściągawkę”, która pokazuje jakie warianty oferty będzie miał klient do wyboru.
I tutaj ważna rzecz – sprzedawca w punkcie sprzedaży nie musi znać oferty Operatora. Podpowiadamy jednak jakie są dostępne warianty, jeśli nasz klient zechciałby się dowiedzieć już na wstępie czegoś więcej. Jest to swego rodzaju deska ratunku, kiedy obsługiwać będziemy bardziej ciekawskiego klienta ?
Po kliknięciu przycisku „Dalej” pozostaje nam ostatni krok – wpisanie danych klienta. Nowy proces obsługi nie wymaga zbierania od klientów wszystkich danych do umowy, wystarczające jest tylko: imię, nazwisko oraz numer kontaktowy. Dodatkowo pod formularzem z danymi do zaznaczenia pozostają zgody na kontakt przez konsultanta. Jest to ważne, aby to właśnie klient wyraził te zgody i był świadomy, że kontakt nastąpi.
Po zatwierdzeniu danych Polecenie trafia do konsultanta, który kontaktuje się z klientem w celu finalizacji.
W pierwszym kroku badane są potrzeby klienta oraz następuje dobranie najbardziej odpowiedniego wariantu oferty. Kolejnie konsultant prosi o podanie wszystkich danych do przygotowania umowy. Następnie realizowane jest zamówienie, które poprzedza wybranie dla klienta najbardziej dogodnego terminu na podpisanie umowy. Umowa oraz zamówienie dostarczana jest do klienta kurierem, przy którym następuje podpisanie dokumentów.
Każde zrealizowane zamówienie to wynagrodzenie dla punktu sprzedaży.
Wynagrodzenie
Od początku staraliśmy się, aby Polecenia były proste i zrozumiałe, dlatego też równie prosty jest system wynagradzania. Tak jak pisałem akapit wcześniej każda zrealizowana umowa to wynagrodzenie dla punktu sprzedaży. Za zrealizowaną umowę uważamy zamówienie, które zostało odebrane przez klienta od kuriera, umowa została zawarta zgodnie z warunkami ustalonymi oraz klient jest aktywny tzn. wywiązuje się z umowy i nie posiada zaległości.
Oczywiście klient ma możliwość wycofania się z umowy np. poprzez brak odebrania umowy od kuriera lub odstąpienie w ciągu regulaminowego terminu. W takich przypadkach wynagrodzenie nie jest wypłacane. Mamy jedną stałą stawkę za każde Polecenie i wynosi ona 20 zł netto za sztukę.
Jest to korzystne rozwiązanie zważywszy na to, że obsługą klienta oraz doborem oferty zajmuje się konsultant, a więc w punkcie sprzedaży całość nie trwa dłużej niż 1 minutę.
Rozliczenia prowizji dostępne są w zakładce Rozliczenia Poleceń. Mamy tam informację jaki status ma poszczególne Polecenie i na jakim etapie się ono znajduje.
Jak rozpocząć Polecanie?
Rozpoczęcie współpracy jest możliwe po spełnieniu jednego warunku: akceptacji regulaminu.
Każdy użytkownik po zalogowaniu ma możliwość zapoznania się z regulaminem oraz jego akceptacji. Wystarczy wejść do zakładki Umowa oraz Umowa na Polecenia. Wyświetlamy regulamin i zapoznajemy się z jego treścią. Jest to krótki dokument określający zasady współpracy. Po akceptacji automatycznie zostają uruchomione Polecenia, a więc moduł jest aktywny i można rozpocząć Polecanie.
Podsumowanie
Polecenia w Simapce to prosta usługa, która pozwala na wykorzystanie potencjału punktu sprzedaży jaki drzemie, dzięki dużej ilości klientów jacy odwiedzają nas każdego dnia.
Korzyścią Polecania są wysokie zarobki przy prostym i szybkim procesie obsługi klienta. Sprzedawca nie musi znać oferty ani przedstawiać szczegółów klientowi, wystarczy, że zbierze podstawowe dane kontaktowe (imię, nazwisko i numer telefonu), a resztą zajmie się dedykowany konsultant. Dobierze najlepsze rozwiązanie do potrzeb klienta oraz dostarczy zamówienie przy pomocy kuriera na wskazany adres o dogodnej porze.
Każde Polecenie, które zakończy się podpisaniem umowy przez klienta to wynagrodzenie w kwocie 20 zł netto za sztukę.
Wszystkie rozliczenia dostępne są zawsze pod ręką po zalogowaniu. Rozpoczęcie Poleceń wymaga tylko akceptacji, krótkiego regulaminu. Jest to usługa, którą warto się zainteresować, bo nic nas nie kosztuje i pozwala uzyskać dodatkowe przychody i zwiększyć zyski.
Dodatkowo we wrześniu i październiku dostępna jest promocja dla 20 pierwszych zrealizowanych Poleceń, za które wypłacimy 100 zł netto.
Posiadasz konto w Simapce i chciałbyś aktywować usługę Poleceń? Wystarczy wejść tutaj i zaakceptować regulamin. Jeśli jednak nie posiadasz konta to nic nie stoi na przeszkodzie aby rozpocząć z nami współpracę. Wystarczy założyć konto w naszej aplikacji i podpisać umowę współpracy. Po aktywacji konta zaakceptować regulamin Poleceń. Założenie konta jest szybkie – wystarczy podać NIP i kilka podstawowych informacji. Załóż konto.